Project Management Office (PMO)

Få hjælp til at skabe det rette fundament for dit PMO

“Vi ser en øget popularitet i anvendelsen af PMO. PMO er ved at bevæge sig ind i en ny fase, hvor man vil noget mere. Man vil måle projekteffektiviteten og øge projektmodenheden i organisationen.”

Ofte har et PMO kontor svært ved at få ordentligt fodfæste i organisationen. Ved at fokusere på de værdiskabende aktiviteter kan du få etableret det rette fundament for dit PMO – og skabe den PMO funktion i din organisation, som giver størst værdi og støtte mod projekterne.

PMO kontoret varetager typisk tre hovedroller:

  • Koordinator, som består af ressourcestyring samt koordinering mellem projekter og afdelinger.
  • Kontrolorgan, hvor opgaven er at sikre korrekt information fra projekterne til ledelsen.
  • Supporter, hvor opgaven er at yde services til projektlederne i forbindelse med konkrete opgaver, samt sikre en vedligeholdelse af deres kompetencer.

Maximize Consult har erfaring med alle tre roller og kan hjælpe virksomhedens PMO med at implementere tiltag på de områder, som samlet set giver mest værdi for virksomheden.

Vi er et netværk af eksperter!

Sammen med dig skaber vi den rette løsning for din forretning. Kontakt os i dag og hør, hvordan vi kan hjælpe jer.

Artikler & downloads

Hent ny inspiration og viden – download vores whitepapers og artikler

Vi skriver bl.a. om strategi, ledelse og vækst i virksomheder og organisationer.