Senior IT Driftsspecialist til Vækstfonden

For vores kunde, Vækstfonden, søger vi til ansættelse snarest muligt en Senior IT Driftsspecialist:

SENIOR IT-DRIFTSPECIALIST – END USER COMPUTING
Har du erfaring med drift af kritiske IT-systemer og lyst til at sætte dit præg på udviklingen i en vækstvirksomhed med leading-edge teknologier? Så er denne mulighed helt sikkert interessant for dig.

Vi er med til at finansiere fremtiden
I Vækstfonden arbejder vi for at give danske virksomheder adgang til risikovillig kapital, så de kan indfri deres ambitioner og skabe innovation og vækst. Vi finansierer virksomheder i alle brancher over hele Danmark – fra deres spæde start, gennem høj vækst, til rejsen ud på de globale markeder og børsnoteringer.

Drift, sikkerhed og udvikling af forretningskritiske systemer
I takt med vores kunders succes er Vækstfonden selv vokset, og det samme er vores ambitioner for, hvordan vi driver vores kernesystemer og -processer. Vi er lige nu på en spændende rejse, hvor vi bl.a. ønsker at bygge nye driftscentre, og vi søger derfor en erfaren og dedikeret kollega, der har lyst til at sætte sit aftryk på såvel udviklingen som driften af vores kernesystemer.
Du bliver en del af Vækstfondens IT drift- og supportteam, hvor glade og tilfredse brugere er det primære fokus. Derfor arbejder vi proaktivt på at sikre den højest mulige driftsstabilitet og sikkerhed på Vækstfondens IT-infrastruktur. Du skal som 2nd level supporter være med til at sikre solid daglig drift af vores klientløsninger, herunder 24/7 tilgængelighed af forretningskritiske systemer.

Konkret skal du bl.a.:

– udvikle, optimere og vedligeholde vores Thin Client arkitektur baseret på VMware VDI (Horizon).
– være ansvarlig for at udvikle, optimere og vedligeholde vores MS Office arkitektur (kommende Office365) og Sharepoint løsninger.
– understøtte den videre opbygning af vores Servicedesk.
– medvirke til at sikre vores høje niveau af drifts- og sikkerhedsovervågning.
– vedligeholde klient-systemporteføljen og den dertilhørende dokumentation, herunder udvikle tekniske vedligeholdelsesplaner for de enkelte systemer.
– udarbejde og implementere standardprocesser (SOP) for drift og idriftsættelser.
– planlægge, teste og produktionssætte driftsmæssige forbedringer.
– udvikle, optimere og implementere drifts- og udviklingsværktøjer.

Du kommer også til at deltage i og potentielt lede projekter inden for IT-infrastruktur, klientløsninger, sikkerhed og Cloud.

Er du vores kommende IT-driftsspecialist?
Vi har brug for, at du har minimum 5 års erfaring fra en tilsvarende rolle. Du har erfaring med drift af kritiske forretningssystemer og de krav dette indebærer til bl.a. risikohåndtering og sikkerhed. Du har også indgående erfaring med klientløsninger, herunder VDI, MS Office (Office365), MS SharePoint, MS SQL og en god viden om infrastruktur. Endelig må du også gerne have erfaring med teknisk projektledelse.

Det er herudover vigtigt, at du:
• har solide samarbejdsevner og formår at interagere med nærmeste kolleger og på tværs af forretningen.
• er serviceminded og tager fat, da vi er et mindre team, der løfter i flok.
• brænder for det tekniske og har en nysgerrig tilgang til at sikre forebyggelse samt effektiv håndtering af driftsmæssige udfordringer.
• har en struktureret og systematisk tilgang til både daglige opgaver og længerevarende projekter.
• trives i et travlt og dynamisk miljø, hvor hverdagen ikke altid kan planlægges.

State-of-the-art teknologi og engagerede kollegaer
Med dig ombord består drift- & supportafdelingen af syv dedikerede medarbejdere. Vi har en uhøjtidelig omgangstone og tilbyder dig et fagligt udfordrende og afvekslende job i en dynamisk organisation, hvor kulturen er præget af åbenhed og respekt.
Vi arbejder med mange systemer og applikationer, hvilket i visse tilfælde kan medføre et behov for, at opgaver løses uden for almindelig arbejdstid. Til gengæld tilbyder vi stor fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejdsdage, når dette passer ind i kalenderen.
Vi tilbyder løn efter kvalifikationer.

Lyder jobbet som noget for dig?
Så upload din ansøgning og CV hurtigst muligt og senest den 19. juni 2019.
Maximize Consult assisterer Vækstfonden med rekrutteringen. Har du spørgsmål til jobbet, er du derfor velkommen til at kontakte Mette Dal Pedersen, Managing Partner hos Maximize Consult på tlf. +45 21 20 00 30 eller Trine Ibsen, Rekrutteringskonsulent på tlf. +45 21 29 07 91.

Om Vækstfonden
Vækstfonden er statens finansieringsfond, som medvirker til at skabe flere vækstvirksomheder ved at stille kapital og kompetencer til rådighed. I samarbejde med private investorer har fonden siden 1992 medfinansieret vækst i over 7.900 virksomheder for et samlet tilsagn på mere end 24,9 mia. kr. Vækstfonden investerer med egenkapital i partnerskab med private investorer og finansierer med lån og kautioner i samarbejde med danske finansieringsinstitutter. Vi er i dag næsten 240 kolleger fordelt på flere lokationer på Sjælland, Fyn og i Jylland.
Læs mere  på vf.dk.

Seneste indlæg
traening-af-projektorganisationen